MIERA SPĒKS- 4 nodarbību kurss /Ilze Elīza Palma/

Loading Map....

Datums/Laiks
20.01.2020 - 10.02.2020
18:00 - 20:00

Nodarbības vieta
Matīsa iela 46, Rīga


ELPOŠANAS PRAKSES: MIERA SPĒKS – 4 nodarbību kurss
20., 27.janvāris un 3., 10.februāris plkst.18:00-20:00

Nodarbības vada: Ilze Elīza Palma (sertificēta fizioterapeite, hatha jogas un meditāciju pasniedzēja, sieviešu prakšu entuziaste un mandalu deju praktizētāja).

Nodarbības cikls veidots secīgi ar dažādiem elpas, prāta un kustību vingrojumiem. Svarīga cikla daļa būs arī iknedēļas mājas 10-15 minūšu elpošanas vingrojumi starp nodarbībām, kas mainīsies pa nedēļām. Būs arī speciāla atbalsta grupa, materiāli šo vingrojumu izpildei, iedvesmai darīt un dziļākai sapratnei. Tava klātesamība ir cieši saistīta ar elpu. Tieši caur elpu vari pietuvoties sevis apzināšanās mākslai, mainīties un ātri atjaunot spēkus.
Nodarbību galvenās tēmas:
I nodarbība: dabiskās elpošanas atjaunošana jeb iepazīsimies ar Aleksandra tehniku, Ciguna elpām enerģijas līdzsvarošanai. Diafragmas atslābināšanas tehnikas.
II nodarbība: Streļņikovas elpošanas vingrojumi un jogas elpas emociju kontrolei, prāta mieram. Elpošanas muskuļu spēks.
III nodarbība: Tehnikas ar elpas aizturi (Buteiko, Vimhofa metodes, u.c.). Elpas aiztures anatomija. Jogas elpas enerģijas kanālu tīrīšanai, veselības atjaunošanai.
IV nodarbība: Prakšu apkopojums. Apzinātības elpa un enerģijas piesaistīšana savai dzīvei caur elpu.

Būs ļoti daudz praktiskas metodes no Jogas, Ciguna, fizioterapijas, kā arī izmēģināsim slavenos Aleksandra tehnikas paņēmienus, Streļņikovas, Buteiko vingrojumus, kas palīdz ķermenim atjaunot spēju elpot kā bērnībā – dabiski un brīvi. Nodarbības laikā praktizēsim elpošanu dažādās pozās, gan kustībā, gan guļot uz grāmatu kaudzītes, gan smejoties, nedaudz pastāstīšu arī par elpas fizioloģiju un anatomiju, turklāt pieredzēsim, kā tieši caur ieelpu un izelpu ietekmēt mūsu emocijas, atslābumu un enerģijas līmeni ķermenī. Nodarbību noslēgumā dziļā ķermeņa relaksācija un meditācija ar zvaniņiem, zvangu un citām dziedinošām skaņām. Būs arī izdales materiāli un ieteikumi praktizēšanai ikdienā.
Kad sāku nodarboties ar jogu, elpošanas vingrojumi šķita visgarlaicīgākā nodarbības daļa, bet ilgi nebija jāgaida, kad tieši ar to palīdzību ieguvu vislielāko ķermeņa atslābumu, kontroli, saikni ar zemapziņu, iemācījos nomierināt savu skrienošo prātu un vēl labāk izprast emociju karuseli. Tieši tāpēc vēlos dalīties ar gadu gaitā krātām zināšanām un tehnikām, kā arī iemācīt Tevi ļauties šai spēcinošajai praksei arī ikdienā.
Katra cilvēka dzīvē viss sākas un beidzas ar elpas vilcienu. Tieši elpa visciešāk savieno ķermeni ar mūsu domām, emocijām, sajūtām. Elpošanas vingrojumus pazīst gandrīz visas garīgās un fiziskās prakses, sākot ar meditatīvu elpošanu, jogas elpām līdz klasiskiem elpošanas vingrojumiem svaru zālē un fizioterapijā. Tātad par to, ka elpai ir liela nozīme mūsu pašsajūtā, veselībā, šķiet, ir vienojušies visi.
Elpošana pabaro katru mūsu ķermeņa šūnu ar skābekli jeb dzīvības enerģiju – prānu. Ja tā notiek pilnvērtīgi, dabiski, bez lieka saspringuma, izmantojot gandrīz visas plaušu daļas, ķermenis atbild ar veselību, stirpu imunitāti un kontrolēt savas domas, emocijas ir daudz vieglāk. Droši vien katrs ir ievērojis, ka satraukumā mainās elpošana, bet vai katrs ir aizdomājies, ka ir arī otrādi? Arī pārāk ātra, sekla elpošana ikdienā var mūs padarīt nemierīgus, radīt panikas lēkmes un pat depresiju.
Pētījumi, ko veica Hārvardas universitāte, liecina, ka regulāra elpošanas vingrinājumu veikšana samazina garīgo un fizisko nogurumu, sirdstriekas iespējamību, astmas un bronhītu simptomus, atvieglo muskuļu sāpes un saspringumu, novērš nepieciešamību pēc pretsāpju medikamentiem, uzlabo asinsriti, nervu sistēmas darbību, locītavu elastību un izturību. Tā balansē smadzeņu pusložu darbību, veicina gremošanas un limfu darbības sistēmu, kuras uzdevums no organisma izvadīt sārņus un stiprināt imūno sistēmu, palīdz nomierināties un justies pašapzinīgāk, apzināties un labāk izjust savu esību, iegūt vairāk prieka, kļūt laipnākam, kompensē fizisku vingrojumu trūkumu, sekmē atveseļošanos no stresa un pārpūles, pat samazina krunku veidošanos un piešķir ādai mirdzumu. Pat tie pētījuma dalībnieki, kas teju ne dienu savā mūžā nebija slimojuši, veicot regulārus elpošanas vingrinājumus, sāka izskatīties labāk, jutās daudz vairāk atpūtušies, spēja vairāk izdarīt. Viņiem bija vieglāk koncentrēties, un viņi jutās priecīgāki.
Pietiek vien ar 5 – 10 minūtēm elpošanas treniņa ik dienu regulāri, lai justu rezultātus. Turklāt elpošanas tehniskas varat praktizēt dažādās vietās, laikos un darbībās.

Maksa par nodarbību kursu: 80 eiro.

Pieteikšanās